donderdag 6 september 2012

Aanlopen






Vandaag had ik een voor mijn doen wat groter rondje uitgestipeld. Ik wou het stukje fietssnelweg tussen purmerend en monickendam nog een keer rijden dus ik heb er een rondje zaandam-purmerend-monickendam-amsterdam-zaandam van gemaakt.


In het begin heb ik eigenlijk iets teveel gas gegeven voor mijn doen (hartslag > 140), maar ik heb dat niet lang hoeven bezuren. Deze keer kwam ik wat sneller door Purmerend omdat ik vantevoren even op de kaart had gekeken. Het stukje tussen Purmerend en Monickendam rijd nog steeds lekker vlot in ieder geval. :) Vandaar door naar Amsterdam. Het fietspad viel me daar wat tegen. Hetzelfde fietspad is wat verderop richting Volendam toch gladder. In Amsterdam heb ik her en der weer flink mogen steken om uit te komen waar ik wou. Vandaag is het me wel gelukt om zoveel mogelijk boven de A10 te blijven (zie de kaart). Een ruiter ging netjes aan de kant voor me op het 1 quest brede fietspaadje.


Bij het Twiske ben ik even op een bankje gaan zitten om een boterham te eten en wat te drinken. Iets verderop zag ik mensen opstaan van een ander bankje en mijn kant op komen. Het bleek een gepensioneerde Engelsman die nog niet zo lang en na 30 jaar weer was begonnen met fietsen. Hij had al stukken Spanje en de hele tour de france route gehad. Hij vond mijn fiets op de bluebird lijken (ik moest maar googlen wat dat was). Ik heb hem nog het nodige verteld over velomobielen, maar hij dacht dat het engelse landschap er toch minder geschikt voor was. Op een gegeven moment stapte hij weer op en mompelde iets over zijn vrouw volgen (zijn vrouw en de hond waren in geen velden of wegen meer te bekennen).






























Bijna het Twiske af merkte ik dat de fiets zwaarder liep. Ik zag het ook aan mijn hartslag die bij een rustig tempo al op de 140 zat. Terugtrappen leverde evenveel stroefheid op.  Iets loopt er flink aan. Ik heb maar besloten er thuis mee te halen en daar verder te kijken. En dat ga ik van het weekeind of morgen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten