maandag 3 september 2012

1e rondje na nieuwe trapas.

Het halve weekeind ben ik bezig geweest de speling op de trapas op te lossen. Uiteindelijk heb ik een nieuwe crank-as gemonteerd. Het was de eerste keer dat ik dat deed. Weer wat geleerd. De derraileur voor moest ervoor gedemonteerd. En omdat de kabel uiteindelijk niet meer door het kleine oogje bij de derraileur paste heb ik de hele derraileur er maar afgelaten. Ik gebruikte hem toch al niet. ;-)

Vandaag maar eens gekeken of alles het verder nog deed. Ik heb een ietsje langere variant op een standaard rondje richting purmerend gereden. En dat ging goed. Nu een keer zonder ruitje. Ik merkte geen noemenswaardig snelheidsverschil. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de trapas nu goed draait en ik daar weer een snelheidswinst van heb. ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten