woensdag 17 oktober 2012

Betonblokken

Wegens omstandigheden een tijdje niet gereden. 1 van die omstandigheden was dat de fiets op zn kant in de garage lag wegens onderhoud. De kenner kan op de foto hieronder zien dat bij 1 van de 2 trapashuizen hieronder de crank-as verkeerdom gelast zit. De niet kenner mag het van me aannemen. ;-) Ik kon met de foute trapashouder kiezen tussen rijden zonder voor-derraileur (met de pin voor de derraileur naar voren gericht), of een crank die zichzelf losdraaide in de traprichting. (Of de crank los in het trapashuis laten hangen/liggen zoals voorheen het geval was, maar dat vond ik geen optie.)



velomobiel.nl heeft me netjes een nieuwe trapashouder bezorgd (gratis!) en nu kan ik dus weer met voorderraileur fietsen. :) 

Gisteren had ik al een klein stukje gefietst. Vandaag ben ik een stukje verder gereden. Vandaag onder andere weer het fietspad Purmerend-Monickendam. Ik geloof dat ik nu ook de makkelijkste route heb ontdekt om op dat fietspad te komen vanuit Purmerend. Ze waren alleen bezig kabels te leggen/graven langs die weg. Fietsers en bromfietsers mochten dus afstappen. Gelukkig kan ik helemaal niet afstappen, dus ik ben lekker blijven zitten. Ik moest alleen wel door de berm.



In Amsterdam weer via een van mijn favoriete doorsteekjes (vanaf de buisluitermeerdijk de Ijdoornlaan op) richting Zaandam gereden. Bovenaan het dit voetpad mag je een bijna 180 graden draai maken tussen heel dicht op elkaar gepropte betonblokken. Omdat het voetpad naar beneden loopt lukt het me meestal om daar een flink aantal malen te steken zonder ook maar 1 keer een voetje buitenboord te hoeven zetten. De fiets rolt vanzelf weer achteruit. :) 



De plek waar ik bijna 180 graden om moet van de andere kant gezien.


Daarna ben ik bij de eerste gelegenheid het fietspad naast de Ijdoornlaan gaan volgen. Ik had geen zin om (alweer) door het Twiske te rijden en heb deze keer ik de fiets-bordjes Zaanstad aangehouden. Dat was eigenlijk best een aangename route. Veelal door groengebied tussen flats en andere woningen in en niet naast autos.

Gisteren:


Vandaag:


Ik denk dat ik morgen weer de duinen in ga en fietsroute LF1b een eindje ga volgen.

1 opmerking: