vrijdag 19 oktober 2012

Alweer LF1b

Vandaag een ritje gedaan dat ik een tijdje terug door pech onderweg heb moeten onderbreken. Namelijk landelijke fietsroute LF1b vanaf Wijk aan Zee tot aan tenminste ter hoogte van Heiloo.

Brandje bij de Hoogovens. 


Tot aan Wijk aan Zee o.a. dit soort fietspaadjes. :)


Daar istie dan. Het bord voor LF1b


Koeien op de weg in het duingebied.


 Omleiding. Jammer, want het stukje dat afgesloten was is een van de mooiste stukjes.

Even een boterhammetje op een bankje. Jammer dat ik de kap niet even op de fiets heb gedaan want het regende...... Ook op de zitting. ;-)


Van deze kant ben ik Alkmaar nog nooit ingereden.

In Alkmaar zag ik al een racefietser voor me. Ik moest telkens inhouden door langzaamrijdende fietsers of autos die half op het fietspad zaten. Buiten Alkmaar zat hij nog steeds voor me. Hij reed rond de 33. Eenmaal op de Westdijk heb ik gasgegeven.  Ik haalde hem met een overtuigend snelheidsverschil in. Ik zag in mijn spiegels dat hij nog even op de pedalen ging staan, maar hij werd al snel kleiner. Mijn hartslag zat wel richting 170. Bij het pontje ben ik stil gaan staan en heb een paar slokken water genomen. Toen ik hem weer in de spiegels zag ben ik weer gaan rijden. Het is maar goed dat ik rechtsaf naar Zaanstad moest want ik had hem niet lang meer voor kunnen blijven. ;-) Achteraf merkte ik ook dat ik mezelf te hard heb ingespannen. Ik heb me de halve avond flink afgepeigerd en zo flauw als een luis gevoeld. ;-) Maar op het ophalen van mijn fiets uit Dronte na is dit wel het langste rondje wat ik gefietst heb tot nog toe. :)

2 opmerkingen:

  1. leuk rondje Bert,

    kon je wel een beetje door fietsen veder?
    mijn ervaring tijdens rondje Nederland dit jaar heb ik ook veelal de LF routes gereden, maar na een paar dagen stopte ik er mee en maakte routes via de fietsbond om dat ik toen wel redelijk door rijden.. door rijden in de zin van goed asvald en geen grint en bospaden enz enz enz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LF1 van Wijk aan Zee tot voorbij Castricum zijn vooral klinkerweggetjes. Maar wel in een mooie omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen