donderdag 25 oktober 2012

8800

8800 euro koste de racefiets van de wandelende man die een praatje met me aanknoopte toen ik vlakbij purmerend op google maps zat te kijken waar ik nu eens heen zou rijden. Dat zet de aanschafprijs van een quest toch weer wat in perspectief. Hij was ook weleens ingehaald door zon "ding" en kon hem toen niet bijhouden. ;-)

Ook ben ik in de quest door Amsterdam gereden omdat ik ergens moest zijn. Mijn adrenaline levels zitten in de stad stukken hoger dan buiten de stad merk ik. Ergens vind ik het leuk om zo snel mogelijk weg te zijn en zo hard mogelijk alle hindernissen te nemen. Jammer dat het voertuig zich minder leent voor stadsverkeer, maar ik doe mijn best. :)

De quest is gewassen. Dit als voorbereiding voor het monteren van allerhande strips die ik al voor ik de aanschaf van de quest had gekocht bij velomobielonderdelen.nl. Ik heb veel te lang gewacht geloof ik, want de lijm van de montagetape voor de stormstrip werkte al bijna niet meer. Ik had alleen de smurfenmuts behandelt omdat ik eerst weleens wou zien of het bleef zitten. Dat was niet het geval. Ook lijkt de voetenstrip van een generatie ouder dan op de website. Mijn strip lijkt een stuk brederen en ik krijg die bochten niet zo fraai en scherp gebogen dan in de voorbeelden, Bovendien is mijn strip (nog?) symetrisch. Op de voorbeelden zie je aan 1 kant een duidelijk scherpere hoek dan op de andere kant. ;-)

Mijn Garmin Edge 800 gaf de laatste dagen ieder keer een geheugen vol melding. Iedere keer heb ik weer oude gegevens zitten verwijderen, maar de melding bleef terugkomen. Vandaag heb ik na wat gegoogle het bestandje gmapsupp.img gewist en het kaartmateriaal opnieuw geinstalleerd. (Ik had dat laatste al een aantal keren gedaan, maar daar werd het bestand niet kleiner van.) Het interne geheugen is nu nog maar 25 % vol in plaats van 100 %. Ik heb goede hoop dat dat gaat schelen.









Dit is smal. ;-)


Fort Spijkerboor

Leuk stukje fietspad richting Purmerend


fff


4 opmerkingen:

  1. Een paar opmerkingen Bert.
    Op een dag zul je merken dat racen door een stad als Amsterdam geld gaat kosten....http://brandweerquest.blogspot.nl/2012/07/hardlopers-zijn-doodlopers.html

    De strips hechten idd niet optimaal. De ondergrond niet alleen wassen, maar ook ontvetten met een geschikte ontvetter. Voor het aanbrengen de plakstrip warm maken met een föhn of verfstripper helpt ook. Ik heb ze gewoon gelijmd met Patex alleslijm.
    De stormstrip is niet breed en driehoekig van profiel.
    De aërodynamische strippen zijn asymmetrische driehoekig en breder.
    Ik heb die laatste niet in die bocht gebogen, maar gewoon 1 lange over de volle breedte voor de voetgaten en 2 korte net voor de wielopeningen. Zelfde effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wederom bedankt voor je antwoord BrandweerQuest.

    Ik heb je stukje gelezen over snelheid gelezen. Ik voel me niet aangesproken. ;-) Wat ik ermee bedoel is snel optrekken en op smalle fietspaadjes inhalen enzo. Maar dat laatste pas nadat ik de aandacht van de fietsers in kwestie heb en ze voor mij rechts houden. Als voormalig motorrijder heb ik juist geleerd heel defensief te rijden en overal gevaar te vermoeden. Dat wil niet zeggen dat ik niet heel snel op een kruising af kan gaan. Dat wil wel zeggen dat mijn snelheid zo is dat ik stil kan staan voordat de auto (tractor, fietser, ....) er is.

    De strip die ik onder de fiets heb gemonteerd is breed en symetrisch. Ook die heb naar voorbeeld gemonteerd (met eerste coroplast tape) en die zit wel nog steeds.

    Geeft Patex geen lakschade als je de strip verwijdert?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Foto met als onderschrift " dat is smal " is zeker bij Waterland genomen , dat is smal omdat dat stukje voetpad is wat op het fietspad uitkomt .
    Een stukje terug is een geweldig mooi fietspad aangelegd wat op dezelfde weg uitkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Gerrit,

    Het smalle bruggetje is op het wormerpad richting purmerland (alwaar een kerk te koop staat, maar dat terzijde).

    BeantwoordenVerwijderen