woensdag 22 augustus 2012

Rondje 2012-08-22

Een van de redenen om op een quest over te stappen was dat ik dan wat verder zou kunnen fietsen. De beide kustlijnen leken me wel mooie bestemmingen. Ik bedoel dan de Noordzee en de Zuiderzee. Naar de sluizen bij Ijmuiden ben ik nu al een paar keer gefietst. Maar de duinen had ik nog niet met de quest gezien.

Vandaag dus maar eens voorzichtig beginnen met het stukje tussen wijk aan zee en castricum was mijn plan. Onderweg moest ik door Beverwijk. En dat was in mijn ogen een Velomobielen ramp. Overhaakse kruisingen waar ik eerst op het knopje mocht drukken en daarna 4 keer steken om ook echt die richting in te kunnen. Vervolgens ben ik er verdwaald omdat ik een fietsrichtingbordje (die er verder behoorlijk spaarzaam zijn) met wijk aan zee was gevolgd. Er kwam alleen geen opvolger van het bordje.

Gelukkig heb ik een telefoon met google maps. Met behulp daarvan ben ik toch in Wijk aan Zee beland. In Wijk aan Zee ben ik 1 van de fietsknoopunten (LF1) gaan volgen. Aanvankelijk was ik niet erg blij met het wegdek. Mijn quest voelt zich toch beter thuis op asfalt dan op klinkers. Maar na een paar kilometer viel het best mee. Op een gegeven moment kruiste ik een autoweg (zeeweg geheten). Ik heb toch maar even op mijn telefoon gekeken waar ik was en ik was Castricum al bijna voorbij. Ik had eigenlijk best zin om verder te rijden, maar vond toch dat ik niet te ver moest gaan voor zo'n eerste keer duinen. Ik moest ook nog naar huis bedacht ik me.

Dus op naar huis. Toch nog een kilometertje of 20 schat ik. Waar ik de heenweg kalm aan heb gedaan ben ik nu wat meer tempo gaan rijden, en dat was best lekker. Ik heb zelf een persoonlijk record verbroken door ergens (bergaf ;-)) harder dan 50 te rijden. :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten