zaterdag 10 augustus 2013

Naar het werk 2.0

Het deeltijd (ik doe een klein stukje met de trein en Sloterdijk/Amstelveen op de fiets) woon/werk fietsen op de gewone fiets gaat als een speer. Ik ben al 10 kilo kwijt sinds ik daarmee ben begonnen.  :)

Ondertussen heb ik het inbus boutje bij het voorwiel van de quest toch maar weer eens heel erg vast gedraaid. Ook heb ik er een beetje 2 seconden lijm op gedaan. En nu heb ik eigenlijk sinds die tijd geen last meer van een wiebelend voorwiel. Ik heb de fiets al een flink aantal keren gebruikt om naar mijn vriendin in Wormerveer te rijden en de voorwielen blijven stabiel.

Ik begin er weer een beetje vertrouwen in te krijgen en heb de afgelopen 2 vrijdagen een halve dag vrij genomen en ben in de quest naar het werk in Amstelveen gegaan. De bedoeling is een -vermijd Amsterdam- route te zoeken die snel genoeg is om dagelijks te gaan doen. Bij de laatste poging had ik een fietstijd van 1:11 (over 35 km).  De laatste door Amsterdam heen poging was 56 minuten (over 20 km). Er moet dus nog wat geoptimaliseerd worden om onder het uur te komen, maar duidelijk is wel dat er buiten Amsterdam aanmerkelijk harder gefietst kan worden. Door wat ongelukkig bij de pontjes aankomen qua tijd en onderweg op google maps zitten kijken hoe ik moest rijden was de totale reistijd wel richting 2 uur trouwens. En dat is echt teveel voor dagelijks gebruik.

Onderweg terug gisteren moest ik nog aan vlaggetjes denken trouwens. Ik had een tegenliggende fietser die af wou slaan. Hij dreigde bijna over mij heen te fietsen. Bij zijn uitkijken was wel heel duidelijk dat hij over mij heen keek en mij totaal niet zag. Ik moest even "hee" roepen en toen schrok hij zich rot.

Altijd leuk vind ik het van de pont af komen tegelijk met een kudde racefietsers. Je ziet ze op de pedalen gaan staan en hun uiterste best doen, en toch worden ze steeds kleiner in de spiegels. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten