zondag 4 november 2012

Makkelijk doorfietsen


Afgelopen zaterdag heb ik mijn quest weer opgehaald bij velomobiel.nl. Eerst heb ik een flink stuk sightseeing door Nederland gedaan in 3.5 uur OV reistijd. ;-)  Daarna met de fiets naar huis.

Vergezicht vanuit de bus

Deze keer heb ik wel gebruik gemaakt van de uitgeprinte route van de online routeplanner van de fietsersbond die ik bij me had, en dat bleek een aanrader. De makkelijk doorfietsen route liet Lelystad bijna letterlijk links liggen. Ik ging er keurig bovenlangs en heb het laatste stukje tot aan de dijk zelfs op een rijkswaterstaat weggetje dat buitendijks lag gefietst (fietsers worden hier gedoogd stond er op de uitgeprinte route). Vanaf de dijk heb ik de routebeschrijving naast me neergelegd en ben weer op de fietsborden gaan rijden. Het regende pijpestelen en ik had het best koud. Maar er waren ook erg mooie luchten en vergezichten te zien onderweg.



Iets voorbij Enkhuizen kwam me een witte quest tegemoet. Hij ging ineens op mijn weghelft rijden. Wil hij dat ik stop? Ik ken eigenlijk maar 1 iemand met een witte quest, maar wat moest die hier? Na het afzetten van de kap bleek het niet mijn oud-collega, maar Jan Reus te zijn. Er ging me niet meteen een lampje branden, maar toen hij melde dat hij de kap-maker was viel het kwartje (pas). ;-) We hebben best even zitten kletsen over allerhande velomobiel zaken daar op het fietspad. Was leuk! En als je dit leest Jan, je mag best eens wat over alle electronica in je fiets op je blog zetten. Interesant!

Voorbij Hoorn heb ik de meegenomen extra trui toch maar aangetrokken. Dat voelde al wat prettiger. Tussen Purmerend en Zaandam werd ik nog getracteerd op een flinke hagelbui in open veld. Ik ben zo hard mogelijk richting een weg met bomen gefietst want dat voelde totaal niet prettig op mijn gezicht.

Al met al heb niet eens zoveel langer over de terugweg met 5 Bft tegen gedaan als over de heenweg met Bft 2 mee. Een volgende keer een warme trui mee. Het Tenson jasje is niet waterdicht, dus daar moet wat op verzonnen worden. En ik moet iets verzinnen dat mijn gezicht beschermt tegen hagel.








1 opmerking:

  1. Vroeger had ik ook auw met hagel op mijn hoofd, daar heb ik wat op gevonden: zo'n 'Jan-Deksel'. Alleen nu heb ik oordopjes nodig, geeft giga kabaal als het hagelt, zo is er altijd wat :-)

    BeantwoordenVerwijderen